FAQ
Heb je een vraag over deze website? Of een prangende kwestie over je abonnement? Misschien vind je het antwoord op je vraag in de lijst hieronder.
Algemeen
-
Hebben jullie op dit moment vacatures?
Als we vacatures hebben, dan publiceren we die op deze pagina.
-
Kan ik een review achterlaten op jullie website?
Ja, dat kan. We horen graag wat je van onze tijdschriften vindt. Stuur je review (max. 1 á 2 zinnen) naar marketing@natgeo.nl. Vermeld daarbij hoe we je naam (onder de review) mogen vermelden en of het over National Geographic Magazine, Historia of Traveler gaat.
Abonnement
-
Waar kan ik mijn abonnementsnummer vinden?
Je vindt je abonnementsnummer op de adresdrager bij je tijdschrift of op de acceptgiro.
-
Hoe geef ik een adreswijziging door?
Je nieuwe adres kun je uitsluitend schriftelijk aan de klantenservice doorgeven en minimaal 3 weken van tevoren. Vermeld daarbij je abonneenummer of je oude adres.
-
Ik heb mijn tijdschrift deze maand niet ontvangen. Hoe ontvang ik het alsnog?
Je kunt je klacht doorgeven aan de klantenservice. Zij zorgen ervoor dat het tijdschrift binnen 3-5 werkdagen wordt nageleverd.
-
Stopt mijn abonnement automatisch?
Nee, tenzij expliciet anders in de aanbieding vermeld, zijn alle abonnementen die je afsluit tot wederopzegging en worden zij automatisch verlengd. Bekijk de voorwaarden.
-
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Één telefoontje met onze klantenservice is voldoende om je abonnement stop te zetten. Binnen 14 dagen ontvang je een bevestiging van het opzeggen, hierin staat welke editie je als laatste ontvangt.
Klik hier voor de contactgegevens van onze klantenservice. Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur. -
Mijn tijdschrift is beschadigd bezorgd. Kan ik een nieuwe ontvangen?
Je kunt je klacht doorgeven aan de klantenservice. Zij zorgen ervoor dat het tijdschrift binnen 3-5 werkdagen wordt nageleverd.
-
Kan ik een postbus- of napo-adres gebruiken?
Welkomstgeschenken worden niet geleverd op postbus- of napo-adressen. Je kunt wel een postbus- of napo-adres gebruiken wanneer je kiest voor een kortingsaanbieding.
-
Wanneer krijg ik een acceptgiro/betalingsformulier voor de betaling van mijn abonnement?
De acceptgirokaart of het betalingsformulier wordt als adresdrager bij het eerste tijdschrift meegestuurd.
-
Als ik iemand een abonnement cadeau geef, moet het abonnement dan opgezegd worden?
Nee hoor, opzeggen is niet nodig. Abonnementen die cadeau worden gegeven lopen altijd automatisch af na de abonnementsperiode.
-
Wanneer kan ik mijn welkomstgeschenk verwachten?
Het welkomstgeschenk wordt 3 weken na betaling bezorgd. Een welkomstgeschenk is leverbaar zolang de voorraad strekt. Mocht het zo zijn dat het welkomstgeschenk van je keuze niet meer leverbaar is, dan word je daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld. Je kunt dan een ander welkomstgeschenk uitkiezen. Welkomstgeschenken en kortingen gelden eenmalig bij het afsluiten van een abonnement.
-
Ik woon in het buitenland. Kan ik me dan ook abonneren op National Geographic?
Het is mogelijk een abonnement te nemen wanneer je niet in Nederland of België woont. Een halfjaarabonnement is helaas niet mogelijk. Door de hogere verzend- en handelingskosten vragen wij een toeslag bovenop de abonnementskosten. Hoe hoog deze toeslag is, is afhankelijk van waar je woont. Om een abonnement af te sluiten, neem je via de mail of telefonisch contact op met de klantenservice. Het is niet mogelijk je abonnement via de website af te sluiten.
-
Waar kan ik de voorwaarden van mijn abonnement inzien?
De abonnementsvoorwaarden zijn hier te vinden.
Digitaal lezen
-
Hoe download ik een digitale editie in de app?
- Zoek in de app store op je iPhone of iPad naar 'National Geographic' en download de app. Of start de app Kiosk, tap op 'winkel' en blader door alle tijdschriften en kranten die digitaal verschijnen.
- Klik linksboven op de drie streepjes en klik op Log in. Als je nog geen account hebt, klik je op ‘registreer hier’. Ben je abonnee van het print magazine? Registreer je dan met je abonneenummer om gratis edities van het magazine waar je een abonnement op hebt te kunnen downloaden.
- Wil je een editie kopen? Klik op de desbetreffende editie en klik op 'kopen'.
-
Hoe vind ik alle digitale edities terug die ik heb gekocht via mijn iPad/iPhone?
Open de Kiosk app en druk op 'Bibliotheek' in de onderste balk. Druk vervolgens op 'Herstel aankopen' en voer dezelfde iTunes gegevens in die je hebt gebruikt ten tijde van je aankoop.
-
Wat zit er bij de gratis app van National Geographic wanneer ik deze download?
De app geeft je de mogelijkheid om de tijdschriften van National Geographic Magazine, National Geographic Traveler en National Geographic Historia te downloaden. De tijdschriften zijn digitaal beschikbaar vanaf de dag dat ze ook in de winkel verkrijgbaar zijn. In het archief bewaar je zo veel edities als je wilt. National Geographic Magazine 1-2015, National Geographic Traveler 1-2015, National Geographic Historia 1-2015 zijn de oudste edities die beschikbaar zijn in de app.
-
Heb je een abonnement op het papieren tijdschrift?
Dan lees je de edities van je abonnement gratis digitaal.
-
Ik probeer een editie te downloaden, maar het lukt niet of hij blijft hangen. Wat kan ik doen?
- Om een magazine te downloaden is verbinding met internet nodig.
- Sluit de app niet af tijdens het downloaden.
- Soms stopt het downloaden als een iPad of iPhone na een tijdje automatisch op de vergrendelde stand wordt gezet. Die instelling is te wijzigen op de iPad of iPhone zelf, onder 'instellingen', onder het kopje 'algemeen' en dan 'automatisch slot'.
- Pas als de coverafbeelding oplicht, is de editie gedownload. Dit neemt een paar minuten in beslag.
- Als het met bovenstaande oplossingen nog niet lukt, kan het soms helpen de app volledig af te sluiten en opnieuw op te starten.
-
Op welke apparaten kan ik de digitale editie van National Geographic lezen?
De digitale versie van National Geographic is te vinden in de app 'Kiosk' van Apple, standaard is geïnstalleerd op alle iPads, iPads mini en iPhones waarop minimaal iOS versie 5.0 of hoger is geïnstalleerd.
-
Hoe zorg ik ervoor dat de magazines automatisch downloaden?
Ga op je iPad of iPhone naar 'Settings', druk op de 'Store' tab, en schuif de 'Automatic Downloads' knop op 'Aan'. Je zult een notificatie ontvangen zodra er een nieuwe editie beschikbaar is.
-
Ik ben abonnee en probeer mijn abonneenummer te registreren, maar krijg de melding 'e-mailadres is al in gebruik'.
Klik op 'Wachtwoord vergeten' op de registratiepagina, en volg de daar aangegeven instructies.
-
Kan ik als abonnee van National Geographic gratis digitale edities downloaden op de iPad/iPhone?
Ja, dat kan! Download de gratis National Geographic app in de App Store en volg de instructies die worden aangegeven.
-
Ik heb een andere vraag over de app. Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Voor technische problemen die niet hierboven staan beschreven, stuur je een e-mail naar: online@nationalgeographic.nl. Probeer daarin je probleem zo gedetailleerd mogelijk te beschrijven, en antwoord te geven op de volgende vragen:
- Welk apparaat van Apple gebruik je?
- Welke versie van de app gebruik je?
- Welk besturingssysteem gebruik je op jouw apparaat?
- Waren er andere apps open toen je het probleem voor het eerst constateerde?
- Hoe sterk is je internetverbinding?
Engelstalige editie
-
Waar kan ik terecht met een vraag over mijn abonnement op de Engelstalige editie van National Geographic Magazine?
National Geographic
Lathkill Street
Market Harborough
Leicestershire LE16 9EF
United KingdomTelefoon Nederland: 0031 20 7036486
Telefoon België: 0032 2 714 31 66
Email: ngmintl@subscription.co.uk
Shop
-
Hoe maak ik een account aan?
Een account aanmaken voor de National Geographic shop is erg eenvoudig.
- Klik bovenaan de webpagina op registreren
- Vul je gegevens in zoals adres, woonplaats
- Kies vervolgens een wachtwoord
- Druk op de knop registreren
- Je hebt nu een account aangemaakt.
Je kunt er ook voor kiezen om eerst te winkelen en daarna een account aan te maken. Daarnaast bieden we de mogelijkheid om af te rekenen als gast. Je hoeft dan geen account aan te maken en kunt nog sneller afrekenen.
-
Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Je dient eerst in te loggen voordat je je gegevens kunt wijzigen. Zodra je ingelogd bent kom je op de pagina account dashboard. In de linkerkolom zie je alle gegevens die onder jouw account vallen. Hier kun je eenvoudig je account gegevens, factuuradres en afleveradres wijzigen.
-
Ik had al een account in de oude webshop, kan ik die gebruiken?
Het is niet mogelijk om met je oude gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen op natgeoshop.nl. Je moet je opnieuw registreren, en uiteraard kun je dan zelf weer een wachtwoord aanmaken.
-
Wat is de levertijd van een product?
Voor alle producten die via onze webshop besteld worden, geldt een levertijd van 3 werkdagen mits het product voorradig is. Wanneer je meerdere producten in een keer bestelt, proberen wij – indien mogelijk – alles in een keer bij het opgegeven adres te laten bezorgen
-
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Je kunt gedurende het bestelproces online te allen tijde de bestelling annuleren. Heb je de bestelling al afgerond dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.
-
Wat zijn de verzendkosten?
Nederland
De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van het bestelde product. Voor de producten die in de brievenbus passen wordt € 1,90 aan verzendkosten in rekening gebracht. Voor de grotere producten, zoals pakketpost, brengen wij € 4,95 in rekening. Bij bestelling van meerdere producten betaal je nooit meer dan € 4,95.
België
De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van het bestelde product. Voor de producten die in de brievenbus passen wordt € 3,75 aan verzendkosten in rekening gebracht. Voor de grotere producten, zoals pakketpost, brengen wij € 5,60 in rekening. Bij bestelling van meerdere producten betaal je nooit meer dan € 5,60. -
Hoe kan ik mijn artikel retourneren?
Bevalt een artikel niet? Online aankopen kun je binnen dertig dagen na ontvangst gratis retourneren, neem hiervoor contact op met onze klantenservice
-
Hoeveel korting krijg ik als abonnee?
Als abonnee van National Geographic Magazine, National Geographic Traveler of National Geographic Historia krijg je korting op producten uit de webshop. In verband met wetgeving mag er op boeken en tijdschriften geen korting gegeven worden. Hoe langer je abonnee bent des te groter je voordeel is!
tot 1 jaar: 10% korting
1 - 5 jaar: 15% korting
na 5 jaar: 20% kortingWanneer je een account aanmaakt en je abonneenummer invoert wordt de korting automatisch berekent. Let op: wij zijn een tijdje geleden over gegaan op nieuwe abonneenummers. Het is belangrijk dat u het nieuwe nummer invoert, anders werkt de korting niet. Je vindt je 12-cijferige abonneenummer op de adressticker van je laatst ontvangen magazine.
-
Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een buitenlands afleveradres?
Wij leveren alleen in Nederland en België dus dat is helaas niet mogelijk.
-
Krijg ik korting op een bulkorder?
Bij bestellingen van 10 of meer stuks van hetzelfde artikel, ontvang je korting. Wil je een bulkorder plaatsen? Neem dan contact op met Sophia van der Schoor, Marketing Manager National Geographic via sophia.van.der.schoor@natgeo.nl. Meer informatie over bulkorder vind je hier.
Evenementen
-
Kan ik de tickets voor evenementen retourneren?
Het is niet mogelijk om tickets voor evenementen te retourneren. Het is wel toegestaan om je tickets door te verkopen indien je zelf verhinderd bent
Acties
-
Hoe weet ik of ik een prijs heb gewonnen?
National Geographic neemt enkele dagen na het sluiten van de actie, contact op met de winnaar(s). De namen van de winnaars worden op de actiepagina geplaatst.
Contact
-
Hoe neem ik contact op met de klantenservice?
Je kunt mailen, bellen of schrijven met onze klantenservice.